Uusi juoksukausi alkaa, mihin mä olen lupautunut? – tammikuun yhteenveto

Ooh ja voi.

Kaikesta tuskasta ja kiukuttelusta huolimatta menin ja ilmoittauduin taas maratonille. Tai ehkä siitä kiukuttelusta oli kulunut riittävästi aikaa, koska ajattelin mielestäni jo ihan kirkkaasti (tai aika oli kullannut muistot). Edellisestä oppineena ajattelin ottaa jäljellä olevat vajaat 3kk tosissani ja ilmoittauduin Joonaksen valmennettavaksi. Olen kyllä ollut valmennuksessa aiemminkin, myös ennen Amsterdamia, mutta tunne oli, että löysäily pois, paino alas ja treenimäärät kohdalleen.

Niin, se paino. En mä kamalasti ole vaakaan katsonut ja olen yleensäkin syönyt kaiken, mutta joulun ja vuodenvaihteen tienoilla olin ottanut siitäkin kaiken irti. Normaalisti olen viime vuosina painanut n 83 kg, mutta loppiaisen tienoilla painoa oli jo sellaiset 87kg. Ei hätää, mutta juoksu sujuisi nopeammin, jos painoa on vähemmän. Helppo keino 1: Aloitin karkkilakon.

treenipolut vaihtelevat kuivasta...

treenipolut vaihtelevat kuivasta…

...arvaamattoman jäiseen

…arvaamattoman jäiseen

Talvikelit olivat hieman heitteleviä ja pelkään jonkun verran nilkkojeni puolesta, löysät kun ovat, eikä noita oikein leikkauksilla korjata. Siispä isoin osa treeneistä on tehty matolla.

matto hieman huijaa matkaa, ihan tätä ei vielä vauhti ole

matto hieman huijaa matkaa, ihan tätä ei vielä vauhti ole

 

tammikuun yhteenveto:
harjoituksia 37 (mukana satunnaiset venyttelyt, tabatat ja crossfit-tyyppiset harjoitteet)
kilometrejä 225, joista matolla 163.
pitkän treenin keskivauhti jossain kuuden minuutin hujakoilla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *